TOP

“Burgery wołowe (AIP, paleo) oraz 5 porad, jak zdrowo grillować”

6 składników 15min łatwy

Ja naprawdę nie żartowałam, kiedy mówiłam, że aminokwasów kokosowych używam prawie codziennie. Tym razem dodałam je do tych oto burgerów wołowych. Razem z czosnkiem i oregano tworzą super kombinację smakową. Chciałoby się je zjeść prosto z grilla. Ale NIE, NIE, NIE. Trzeba je podać na tej oto plantanowej bułce do hamburgerów wraz z nieskończoną ilością warzyw i ulubionym sosem. Wtedy dopiero możemy doświadczyć nieba w gębie.

Chciałam też się z Wami podzielić kilkoma ważnymi wskazówkami odnośnie grillowania.

Oto, na co trzeba szczególnie uważać w sezonie grillowym, aby nie zjeść całej tablicy Mendelejewa na raz.

5 porad, jak zdrowo grillować:

wskazówka numer 1:

-niech Was nie korci, żeby używać chemicznej podpałki do grilla. Owszem rozpali ona ogień w mgnieniu oka, ale ilość chemicznych, ropopochodnych substancji jaka przeniknie do jedzenia jest przerażająca. Najlepiej wybrać jednak podpałkę ekologiczną, taką na bazie drewna.

wskazówka numer 2:

-nie grillujcie mięsa, które jest naszpikowane chemicznymi składnikami. Pod wpływem ciepła stają się one kancerogenne. Warto przygotować mięso samemu i zrezygnować z wysoko przetworzonych kiełbas.

wskazówka numer 3:

-do marynaty użyjcie sporej ilości ziół i przypraw. Mają działanie antyoksydacyjne i potrafią skutecznie zmniejszyć, nawet o 40%, wydzielanie substancji rakotwórczych.

wskazówka numer 4:

-jedzcie chude kawałki mięsa. Zostało naukowo udowodnione, że tłuszcz zwierzęcy, który kapie na rozżarzony węgiel wydziela rakotwórcze związki.

wskazówka numer 5:

-przygotujcie mniejsze kawałki mięsa, które szybciej się ugrillują. W ten sposób zmniejszycie ilość substancji kancerogennych w jedzeniu.

[pb-recipe]

 

«
»

Komentarze

Co myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *