TOP

“Halibut z sosem chrzanowo-porowym”

13 składników łatwy

Gdybym miała wybrać rybę na swój ostatni posiłek, byłby to halibut. Delikatne mięso, które wręcz rozpływa się w ustach i niepowtarzalny, maślany smak sprawiają, że jest dla mnie rybą numer jeden. Tutaj jest podsmażona na dość gorącym oleju i ma pyszną, chrupiącą panierkę. Sos chrzanowo-porowy natomiast to zdecydowanie jeden z moich ulubionych smaków, a tu stanowi mocny akcent przy delikatnej rybie. Ilość świeżego, startego chrzanu, który mrozi powietrze w nosie, sami dostosujcie wedle własnych upodobań. Dodawajcie go powoli, żeby nie przesadzić z ostrością. Kolejny ekstra składnik tej potrawy to olej z awokado, który idealnie wpasowuje się w całą kompozycję. Postarajcie się o ten produkt, bo pasuje do halibuta jak żaden inny, ale możecie użyć również swojego ulubionego tłuszczu. Gwarantuję, że jeśli zaserwujecie takie danie na wigilijnym stole, zyskacie uznanie w oczach swoich bliskich, którzy będą wylizywać talerze.

Oprócz walorów smakowych, halibut ma także do zaoferowania niezwykłe właściwości zdrowotne. Jeśli śledzicie doniesienia naukowe, to doskonale wiecie, że stan jelit ma przełożenie na kondycję naszego organizmu i wpływa między innymi na stany zapalne, masę ciała, wygląd skóry, sprawność umysłu. Do listy tej możemy dodać jeszcze jeden bardzo ważny aspekt, a mianowicie oddziaływanie na stan umysłu, czyli po prostu nasz nastrój. To, w jakim humorze jesteśmy, w ogromnej mierze definiują neuroprzekaźniki zwane GABA oraz serotonina. Nie istnieją żadne konkretne produkty, które zawierają te związki, lecz możemy dostarczyć organizmowi składniki niezbędne do ich produkcji. I tak kwas glutaminowy i jego forma anionowa, glutaminian, potrzebne są, aby wytworzyć związek organiczny GABA, natomiast tryptofan ma udział w wytwarzaniu serotoniny. Przechodząc do sedna sprawy, 200g halibuta zawiera około 7.9g kwasu glutaminowego i glutaminianu*. Znajduje się więc w ścisłej trójce produktów o wysokiej zawartości tych związków obok migdałów i pełnoziarnistego owsa. Jedzmy więc halibuta, aby pomóc organizmowi wytworzyć GABA, a przez to cieszyć się bardziej zrelaksowanym podejściem do życia i złagodzić skutki codziennych stresów.

[pb-recipe]

Do przepisu użyłam tego oleju z awokado. Nie polecam firmy Oleofarm, gdyż ich olej jest niesmaczny.

 

*źródło

https://www.livestrong.com/article/535886-gaba-serotonin-diet/

 

«
»

Co myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *