TOP

“Rolki nori z owocami morza (AIP, paleo)”

9 składników  łatwy

W diecie paleo niezwykle ważna jest różnorodność i obfitość substancji odżywczych. Jeśli będziemy spożywać cały czas pierś kurczaka na przemian z deserem nie uzyskamy żadnych pozytywnych rezultatów. Podstawę piramidy żywieniowej protokołu autoimmunologicznego tworzą warzywa, a zaraz po nich są mięso, podroby, owoce morza, rosół i kiszonki.

W tej drugiej grupie na szczególną uwagę zasługują podroby. Każdy z organów odgrywa ważną rolę i kumuluje dużo składników odżywczych, aby ją właściwie wypełnić. Z tego właśnie powodu zawierają od 10 do 100 razy więcej witamin niż mięso pochodzące z mięśni. Nic dziwnego, że eksperci żywieniowi rekomendują ich częste spożywanie – mniej więcej 350g tygodniowo. Doktor Terry Wahls, która wyleczyła stwardnienie rozsiane dietą paleo, twierdzi że jedząc skorupiaki jemy całe zwierzę i tym samym zjadamy podroby.

Podaję więc prosty i szybki sposób na włączenie tego superfoodu do diety. Muszę przyznać, że więcej czasu niż przygotowanie go zajęło mi znalezienie dobrych jakościowo skorupiaków. I tak zachęcam na koniec roku do wypróbowania rolek à la sushi z małżami oraz innymi owocami morza. Małże są cenne ze względu na wysoką zawartość witaminy B12 (1648%! dziennego zapotrzebowania na 100g), selenu, żelaza i manganu. Wpływają więc korzystnie na krew, wskazane są przy anemii z niedoboru żelaza, uczestniczą w formowaniu tkanki łącznej i hormonów płciowych (…), wspierają metabolizm węglowodanów oraz tłuszczów. Inne owoce morza zawarte w przepisie są wartościowe ze względu na kwasy omega 3. Podsumowując rolki są mega!

[pb-recipe]

 

«
»

Co myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *