TOP

“Zielona sałatka”

7 składników  łatwy

To bomba smakowa i witaminowa, którą mogłabym jeść miskami. Same kolory warzyw w sałatce sprawiają, że jem ją oczami zanim podam na stół. Trzeba uważać, bo w jedzenie sałaty można się nieźle wciągnąć.

Zielone warzywa liściaste zaliczają się do jednych z najbardziej odżywczych na świecie. Są pełne witamin A, C, K, wapnia, żelaza, magnezu, potasu i kwasu foliowego. Spożywanie ich to jak kupno biletu na dobre samopoczucie. Poprawiają odpowiedź immunologiczną, oczyszczają krew, zwalczają raka i stanowią paliwo dla mózgu.

Polecam sałatkę jako dodatek do dania głównego lub jako samodzielne danie po dodaniu mięsa czy krewetek.

Zielona sałatka

  • Poziom:  łatwy
  • Przygotowanie:  10min

Składniki:

  • ½ główki sałaty masłowej
  • dwie garści świeżego, opłukanego szpinaku
  • pół pęczka natki
  • pół zielonego ogórka
  • 1 awokado
  • plasterek drobno posiekanej szalotki (dla ostrzejszego smaku)
  • Składniki na sos: 1 łyżka oliwy z oliwek, 2 łyżki mleczka kokosowego 85%, 1 łyżeczka octu jabłkowego, pół pęczka koperku, 1 łyżeczka aminokwasów kokosowych, ½ łyżeczki soku z limonki lub cytryny, szczypta soli

Przygotowanie:

  1. Liście sałaty kroję w paski, ogórka w cienkie plasterki, awokado w kostkę, natkę siekam.

  2. Wszystkie składniki na sałatkę przekładam do miski.

  3. Składniki sosu, oprócz koperku, blenduję za pomocą blendera. Koperek siekam nożem i dodaję do sosu.

  4. Na końcu sałatę polewam sosem.

Wskazówki:

Składniki na dwie porcje.

 

«
»

Co myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.